عضو و رئیس کمیسیون عمران شورای شیراز نیز یکی از مصادیق توسعه یافتگی کلانشهرها را افزایش خطوط مترو دانست و گفت: این مهم در کلانشهرهای ایران پیشرفت خوبی طی سالهای اخیر داشته و کلانشهر شیراز هم از این قائده مستثنیگی نبوده است.
علیرضا اسکندری ادامه داد: با همت و تلاش مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در شیراز با پیشرفت خوبی در خط دوم مترو رو به رو هستیم.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت: از ابتدای شروع به کار فعالیت دوره ششم شورای شهر شیراز با سیاست گذاریهای انجام شده، راهاندازی خط دو مترو و خط سه طی جلسات متعددی به بحث و بررسی گذاشته شد.
اسکندری با تصریح بر اینکه راهاندازی مترو در شیراز مورد رصد و پایش دائمی شوراییان این کلانشهر است، نمونه بارز این مدعا را انتشار و فروش ٨٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت عنوان و ابراز امیدواری کرد که نقدینگی این پروژه هر چه سریعتر تزریق شود.
او اظهار کرد: برای نخستین بار در بودجه سال ١۴٠١ شهرداری شیراز، معادل این مبلغ جزو تکالیف شهرداری آمده تا در بهره برداری از این پروژه تسریع شود.
این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه انتظار شوراییان شیراز از مجموعه مدیریت شهری، تداوم این خطوط در ایستگاههای بیشتر است، گفت: با توجه به بافت جمعیتیدر شرق این کلانشهر، نیاز شهروندان برای دسترسی به خطوط مترو را بیش از پیش کرده است.
اسکندری همچنین گفت: شروع عملیات اجرایی تونل خط سه نیز از دیگر انتظارات اعضای شورای شهر شیراز و کمیسیون حمل و نقل از مدیریت شهری است.
او عنوان کرد، برنامه ریزی شده بود که بتوانیم تا پایان امسال و در دهه فجر بهره برداری از چند ایستگاه خط دو را داشته باشیم و همچنین بهره برداری کامل از این خط تا ایستگاه امام حسین(ع) تا سال ١۴٠٢ پیش بینی شده است.