رئیس شورای شهر اسلامی شیراز: بهره برداری زودتر از موعد مقرر
۱۴۰۱/۱۱/۱۹خدماتدهی مترو شیراز به شهروندان در روز ۲۲ بهمن رایگان است
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
مجاهدت کارشناسان ایرانی در قلب زمین
درمراسم افتتاح فاز یک خط ۲، معاون هماهنگکننده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) از مجاهدت های خستگی ناپذیر کارشناسان و دانش و متخصصان ایرانی در پیشبرد پروژه های کلان تقدیر کرد.
اسدالله حاجیزمانی با اشاره به این موضوع که خط دوم مترو شیراز از میانرود آغاز شده و تا میدان امام حسین، فلکه گاز و کلبه سعدی امتداد می یابد، اظهار داشت: در مسیر اجرای این پروژه با قوس و شیب های متعددی روبرو بودیم که اجرای پروژه را دشوار می کرد.
وی با تشریح برخی از این چالش ها افزود: در مقاطعی با محدودیت عرض روبرو می شدیم که عبور دو دستگاه تی بی ام را از کنار یکدیگر سخت و دشوار می کرد و به موازات آن عبور از بستر رودخانه خشک نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه ای بود که در نهایت با موفقیت انجام شد.
او بیان داشت: ایستگاه امام حسین با سه هزار متر مربع زیربنا، به عنوان یک مرکز تقاطعی در میان خط اول و دوم مترو شیراز طراحی و اجرا شد. بهره برداری از سازه پیچیده بیان گر دانش رفیع متخصصان ایرانی و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا است.
حاجیزمانی احداث پروژه قطارشهری را بسیار پرهزینه توصیف کرد و اظهار داشت: در شرایط حاضر هزینه احداث هر کیلومتر خط مترو با خریداری واگن به ۵۵ تا ۶۰ میلیون دلار می رسد و متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا «ص» و شهرداری شیراز از عهده مسئولیت های محوله سربلند بیرون آمدند.
این مقام مسئول در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: قرارگاه خاتم النبیا(ص)افتخار دارد که پروژه های قطار شهری را در ده کلانشهر از جمله مشهد، تهران، تبریز، اصفهان، اسلامشهر و غیره به طول ۳۳۸ کیلومتر و با احداث ۱۵۰ ایستگاه مترو با موفقیت به پایان رسانده است.