? مهندس اسکندر پور شهردار شیراز در آیین بهره برداری از ایستگاه رازی متروی شیراز طی سخنانی اعلام کرد:
? مردم در اجرای پروژه های بزرگ عمران شهری، سختی های زیادی را از جهت بار ترافیکی متحمل می شوند.
? تحرک ایجاد شده در پروژه قطار شهری ناشی از تزریق نقدینگی حاصل از فروش اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی است. از سال ۹۲ تا سال ۹۶، طی سه مرحله، ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شده است که با احتساب سود آن، شهرداری متعهد به بازپرداخت ۱۲۰۰میلیارد تومان می باشد که ۵۰ درصد از این میزان سهم شهرداری و ۵۰ درصد سهم دولت است. این پرداخت ها، به شدت شهرداری را تحت فشار قرار می دهد و از آنجا که ۱۵۰ میلیارد تومان، اصل و فرع سهم دولت بوده و هنوز پرداخت نشده است، لذا انتظار داریم که با دستور معاون محترم رئیس جمهور، این مبلغ به زودی وارد چرخه مالی شهرداری شود.
? عملیات اجرایی این خط ۲ مترو نیز با وجود همه مشکلات، توانسته با حدود ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز شود و تاکنون روند پیشرفت خوبی هم داشته است.
? به زودی، پروژه خط سه را که در ادامه خط یک بوده و از مسیرهای بسیار پر ترافیک شهر شیراز است، آغاز خواهیم کرد.