مهندس محمد رئیسی مجری خط ۲ مترو شیراز گفت : تونل ارتباطی خط ۲ به خط ۴ حد فاصل ایستگاه استقلال و ایستگاه امام حسین (ع) قرار گرفته است. هدف از ایجاد این سازه ارتباط ریلی خط ۲ به خط ۴ می باشد. سازه این لینک ، سازه ای بسیار تخصصی است که بعد از اجرای خود سازه تونل مقرر گردید که از این مسیر به خط ۲ دسترسی ایجاد شود و با توقف سایر عملیات رو سازی و اجرایی تونل، اجرای این سازه را شروع کنیم .
وی افزود: با توجه به اینکه این مکان در عمق ۶ متری قرار دارد، سازه نگهبان در عمق ۱۰ متری به روش شمع و ریب کار شده است. سازه لینک به طول ۵۵ متر و عرض ۱۸ متر و ارتفاع ۱۰ متر می باشد. در کل این فعالیت با ۶۸۰۰ متر مکعب خاکبرداری ، ۴۶۰ تن آرماتور و بالغ بر ۲۸۰۰ متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.
با توجه به حجم بسیار بالای عملیات اجرایی که به آن اشاره شد و همچنین برای رسیدن به هدف مطبوع بهره برداری نیاز به نیروی انسانی بیشتر و حجم مصالح بیشتر بوده است که با توجه به دسترسی های محدودی که در این پروژه وجود داشت بخش اعظم تجهیزات با توجه به روسازی انجام شده، تماما به وسیله گاری های ریلی از مسیر ایستگاه استقلال و ایستگاه امام حسین(ع) به صورت دستی حمل و منتقل شد تا بتوان در یک بازه زمانی تقریبا یک ماه سازه در اینجا تکمیل و تحویل بخش روسازی و برق بالاسری شود.
مجری خط ۲ مترو شیراز همچنین در خصوص ریل گذاری تونل غربی خط ۲ گفت:
فعالیت شایان ذکری که در این قسمت انجام شده است، ثبت رکورد جدید ریل گذاری می باشد که قبلا ۲۷ متر یک روز در میان بوده ولی در این پروژه ، این رکورد به ۷۲ متر در روز ارتقا یافته است . همچنین رکورد بند جوش در روز نیز در این پروژه از ۱۰ بند جوش در روز به ۲۴ بند جوش در روز ارتقاع یافته است. در این مسیر ۷۴۲ بند جوش در طول ۷۷۰۰ متر مسیر ریل گذاری داشته ایم.
وی همچنین در مورد اجرای برق بالاسری در این مسیر افزود:
اجرای برق بالاسری از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امام حسین (ع) به ۹ قسمت تقسیم شده است. قبلا هر قسمت در یک بازه ۲۰ روزه انجام می شد که این بازه پس ازبرنامه ریزی های متعدد و فشرده سازی های قابل اجرا، این بازه ی ۲۰ روزه به بازه ی ۶ روزه کاهش یافت.