همزمان با آغاز سال کاری جدید مدیرعامل و معاونین سازمان قطارشهری شیراز با آیت الله سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و تولیت استان مقدس احمدی و محمدی حضرت شاهچراغ (ع) دیدار کردند.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب در این دیدار بر ضرورت نیاز به وجود مترو در شیراز تأکید نمود و بهره برداری از فاز یک خط یک مترو شیراز را دستاورد مدیران این سازمان از ابتدا تاکنون دانست و گفت:
کارهای عام المنفعه مانند راه اندازی قطارشهری امری خداپسندانه و دارای اجر اخروی است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بعضی از محدودیت های ترافیکی در طول مدت اجرای این پروژه بزرگ برای شهروندان خاطر نشان کرد: بعد از این محدودیت های ترافیکی، گشایشی برای مردم وجود دارد که آن را جبران
خواهد نمود.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب ورود واگن های حمل مسافر و راه اندازی خطوط مترو در فاز یک را حاصل مدیریتی منسجم و تلاشگر توام با تعامل با سایر بخش های اجرایی دانست و افزود: اینکه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، سومین شهر برخوردار از خدمات حمل و نقل ریلی درون شهری است باعث افتخار است.
وی در ادامه از مسئولین و دست اندرکاران این پروژه بزرگ خواست تا جهت راه اندازی ادامه خط یک و خط ۲ از تمامی ظرفیت های اعتباری استفاده نمایند.
تولیت استان مقدس احمدی و محمدی (ع) همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی بیشتر به مردم از طریق رسانه های جمعی تأکید نموده و گفت: اطلاع رسانی به موقع و کارشناسی شده می تواند جوانب امر را تسهیل و آگاهی مردم را افزایش دهد.
گفتنی است در ابتدای این دیدار مهندس حاجی زمانی مدیرعامل سازمان قطارشهری شیراز گزارش مبسوطی درخصوص مراحل احداث خط یک، خرید واگن های مورد نیاز، افتتاح و بهره برداری فاز یک خط یک، آموزش نیروهای انسانی متخصص و پیشرفت خط۲ قطارشهری شیراز ارائه نمود.
حاجی زمانی همچنین درخصوص به کارگیری شیوه های گوناگون تأمین اعتبار مورد نیاز پیشبرد این پروژه عظیم از جمله فروش اوراق مشارکت، استفاده از صندوق توسعه ملی و نیز احداث مجتمع های ایستگاهی طی سالهای اخیر در سازمان قطارشهری توضیحاتی ارائه کرد.
آیت الله دستغیب در پایان ضمن قابل تقدیر برشمردن اقدامات صورت گرفته خواستار کمک دیگر دستگاهها برای تأمین اعتبار برای قطارشهری شدند.
ایشان خاطرنشان نمود که ایجاد مجتمع های تجاری از نیازهای جامعه شهری امروز و در راستای رفاه حال شهروندان است که بهره گیری از این پتانسیل جهت پیشبرد و تسریع عملیات قطارشهری راه گشا می باشد.