شهردار شیراز بر لزوم صدور مجوز سومین پایگاه آموزش راهبری قطارهای متروئی کشور برای شیراز تأکید کرد.

مهندس اسکندر پور شهردار شیراز بر اهمیت و لزوم صدور مجوز سومین پایگاه آموزش راهبری قطارهای متروئی کشور در شیراز تأکید کرد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از دکتر محمدیان دبیر شورای عالی ترافیک وزارت کشور برای حضور در شیراز ، بر نقش و اهمیت صدور مجوز برگزاری دوره های آموزشی راهبران قطارهای مترویی در شیراز تاکید و اضافه کرد مذاکرات لازم با وزارت محترم کشور و نیز هرگونه حمایت در راستای تسریع در روند ایجاد مرکز آموزش در شیراز و صدور گواهینامه راهبری با توجه به نیاز شدید متروی شیراز به راهبر جهت کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها انجام خواهد شد.

مهندس مرادی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شیراز ضمن ارائه گزارشی جامع از وضعیت فعلی خطوط مترو و ظرفیت های موجود در حوزه آموزشی عنوان کرد :
ما از دکتر محمدیان دبیر شورای عالی ترافیک وزارت کشور و هیئت همراه دعوت کردیم با حضور در شیراز و بازدید میدانی از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در متروی شیراز ، مجوز آموزش راهبران قطارهای متروئی منطقه جنوب کشور را که در حال حاضر با مشکلات عدیده و هزینه های گزاف در دو مرکز آموزشی تهران و مشهد آموزش می بینند را صادر کنند اما به لطف خداوند با حضور سایر مقامات متولی حوزه حمل و نقل ترافیک شیراز، مذاکرات ارزشمندی در خصوص مباحث اصلی ترافیکی کلانشهر شیراز نیز صورت گرفت .

مهندس مرادی ابراز امیدواری کرد که این مجوز برای آموزش راهبران شیراز صادر شود تا ما با صرف هزینه هایی به مراتب کمتر و در زمان بسیار کوتاهتر راهبران بیشتری تربیت کنیم و بدین ترتیب بتوانیم هدوی و سر فاصله حرکت قطار ها را کاهش دهیم و نقش مترو در توسعه حمل و نقل شهر را پر رنگ تر کنیم . یه گفته وی قطعا با راه اندازی این مرکز آموزشی در شیراز علاوه بر اینکه امکان تربیت و آموزش راهبران مورد نیاز سایر خطوط متروی شیراز فراهم خواهد شد، سایر شهرهای کشور خصوصاً منطقه جنوب نیز می توانند برای آموزش به ما مراجعه کنند و ما خدمات آموزشی راهبری را نیز به خارج از شیراز صادر کنیم .

مهندس مرادی در پایان افزود امیدواریم پس از تهران و مشهد سومین کلانشهری باشیم که موفق به اخذ مجوز راه اندازی مرکز آموزشی راهبران مترو می شویم تا زحمت و رنج سفرهای متعدد به نهران و مشهد جهت شرکت در دوره های آموزشی را حذف کنیم.

دکتر ابراهیمی معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری شیراز را پاک ترین کلانشهر کشور نامید و افزود  تلاش داریم در برنامه ۵ ساله و ۲۰ ساله خود از طریق حمل و نقل پاک این ویژگی را حفظ کنیم. وی ادامه داد شیراز شهر فرهنگ و ادب و هنر و دارالعلم است و می طلبد در حوزه های مختلف آموزشی حرکت های بزرگی انجام دهیم .شهرداری شیراز طی سالهای ۹۶ و ۹۷ رتبه های برتر کشور در بحث کمی و کیفی آموزشی به خود اختصاص داده و ما بدنبال راه اندازی مرکز آموزشی راهبران در راستای حفظ و ارتقاء این جایگاه علمی و آموزشی برای شیراز هستیم و تربیت مدرس در حوزه راهبری را نیز جزو اولویت های آینده خود می دانیم.

دکتر زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در سخنان خود گفت شیراز در سال ۹۷ با کاهش ۲۶ درصدی آمار تصادفات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد و در نوروز ۹۸ نیز " صرف نظر از رویداد تلخ سیل " شاهد ۱۰۰ درصد کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن ها بوده ایم. به گفته وی توسعه خطوط مترو نقش به سزایی در کاهش نرخ خوادث رانندگی و ترافیکی در سطح شیراز خواهد داشت و ما حضور دکتر محمدیان و هیات همراه را در شیراز به فال نیک می گیریم تا علاوه بر محقق کردن صدور مجوز آموزشی راهبری و سایر موضوعات ترافیکی شیراز نیز بحث و تبادل نظر گذاشته شده شاهد نتایج خوبی برای شهر شیراز باشیم. دکتر زور بخش در پایان خاطر نشان کرد سیستم حمل ونقل ریلی به عنوان پایدارترین سیستم حمل و نقلی درون شهری است و امیدواریم با توسعه این سیتم شاهد حل معضلات ترافیکی شهر باشیم.

شهردار شیراز بر لزوم صدور مجوز سومین پایگاه آموزش راهبری قطارهای متروئی کشور برای شیراز تأکید کرد. – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=14239

QR: شهردار شیراز بر لزوم صدور مجوز سومین پایگاه آموزش راهبری قطارهای متروئی کشور برای شیراز تأکید کرد.