ایستگاه رازی متروی شیراز طی آیینی رسمی و با حضور دکتر نوبخت، معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مسئولین استانی و شهری به بهره برداری رسید.
مهندس حاجی زمانی، مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین ایستگاه بهره برداری شده خط یک متروی شیراز عنوان کرد:
? خط یک مترو شیراز به طول ۲۴ و نیم کیلومتر، یک خط شرقی-غربی است که فاز یک آن به طول یازده کیلومتر در سال ۹۳ با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح و همچنین ۳ کیلومتر دیگر این مسیر در سفر رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
?ایستگاه رازی دارای پنج هزار و پانصد متر مربع زیر بنا و از نوع ایستگاه های عمیق دو طبقه بوده و در عمق منفی ۱۴ از سطح زمین واقع شده و سازه این ایستگاه از نوع بتنی مسلح است که از آخرین استانداردهای سازه های زیرزمینی در طراحی آن استفاده شده و به روش سکو جزیره ای طراحی و ساخته شده است؛ درعملیات ساخت این ایستگاه، بیش از ۴۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
? ایستگاه رازی، در تقاطع بلوار مدرس و رازی واقع گردیده و با بهره داری از این ایستگاه، سطح خدمات مسیر خط یک از فاز ۲ ارتقاء پیدا می کند.
? هم اکنون عملیات اجرایی خط ۲ مترو شیراز به طول ۱۵ کیلومتردر منطقه کمتر برخوردار، آغاز شده است.
این خط شامل دو فاز است که فاز یک آن از شهرک میانرود واقع در جنوب شهر تا میدان امام حسین در مرکز شهر، به طول ۱۰ کیلومتر بوده و دستگاه های حفاری تی بی ام در کیلومتر ۵ مسیر به حفاری مشغول هستند؛ همچنین عملیات اجرایی چهار ونیم کیلومتر باقیمانده، در صورت تزریق اعتبار طی دو سال تکمیل خواهد شد.
? بر اساس مطالعات دانشگاه شیراز، پرترافیک ترین مسیر شیراز، محور شمال غرب شهر شیراز است. این مسیر در ادامه خط یک متروی شیراز است که طی ۳ سال گذشته مطالعات این مسیر توسط دو شرکت مهندسین مشاور ایرانی و یک شرکت مهندسین مشاور ایتالیایی انجام شده است؛ طول این مسیر ۱۲ کیلومتر بوده و تا ایستگاه راه آهن شیراز اصفهان ادامه دارد و امیدواریم با کمک ها و مساعدت های دولت محترم هر چه سریع تر عملیات اجرایی آن نیز شروع شود.