این هیأت سپس درسالن کنفرانس سازمان قطار شهری و با حضور شهردار شیراز و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تشکیل جلسه داد. در این ملاقات ولادیمیر یارمولنکو مدیر کل مترو کشور اکراین ضمن تشریح توانمندی های شرکت “بودمترو” در احداث تونل، مترو، سد و پل درکیف و کشورهای هند و روسیه، آمادگی خود را در زمینه احداث تونل، ساخت و تجهیز ایستگاههای متروی شیراز ابراز داشت. این شرکت که ساخت تونل های متروی کیف را در کارنامه موفق خود دارد در حال حاظر به عنوان مجری و سرمایه گذار یکی از بزرگترین ایستگاهای مترو در هندوستان مشغول به کار می باشد.
شهردار شیراز نیز در این نشست ضمن معرفی خط ۳ قطار شهری شیراز به عنوان اقتصادی ترین خط مترو در شهر با دارا بودن بهترین خاک و زیرساخت، آمادگی شیراز برای واگذاری صفر تا صد این خط به این کنسرسیوم را اعلام و خواستارحضور تیم فنی و کارشناسی سرمایه گذار در شیراز و بررسی همه جانبه موضوع شد.
علیرضا پاک فطرت با توجه به دیگر پیشنهادات کنسرسیوم اوکراینی، موضوع پسماند و امحای زباله را نیز از دیگر زمینه های قابل واگذاری شهرداری شیراز عنوان کرد و افزود از پیشنهادات رسمی کنسرسیوم “بودسرویس” و “بود مترو” با توجیه اقتصادی مدون در هر دو موضوع یاد شده استقبال خواهد کرد.
شهردار شیراز در پایان ضمن اعلام مجدد همکاری، از امکان ارائه ضمانت ریالی به عنوان ابزاری مؤثر در راستای تحقق هر چه بهتر سرمایه گذاری خارجی در پروژه های بزرگ عمرانی شیراز یاد نمود و ابراز امیدواری کرد با تأسیس دفتری از سوی این کنسرسیوم در شیراز زمینه تبدیل فرصت های بالقوه متنوع سرمایه گذاری خارجی در استان به فعل، هر چه سریعتر فراهم گردد.
حاجی زمانی مدیر عامل سازمان قطار شهری نیز ضمن ابراز علاقمندی به موضوع واگذاری تکمیل خطوط ۱ و ۲ و نیز اجرائی نمودن خط ۳ متروی شیراز به سرمایه گذاران خارجی، هرگونه شیوه مناسب جذب اعتبار در راستای ساخت و تجهیز قطار شهری شیراز را جزو اولویت های فعلی سازمان برشمرده و تشکیل جلسات فنی و بررسی جزئیات پیشنهاد را در دستور کار تیم فنی و مطالعات مهندسی سازمان قرار داد.
گفتنی است این بازدید رسمی با جلسات کارشناسی حول موضوعات مطرح شده در بعد ازظهر ادامه یافت