خط یک متروی شیراز از برنامه زمانبندی خود پیشی گرفته است

مجری خط یک قطار شهری شیراز:

خط یک متروی شیراز از برنامه زمانبندی خود پیشی گرفته است

مهندس حجت اله قهاری مجری خط یک قطار شهری شیراز طول خط یک از میدان احسان تا میدان گلسرخ را 24.5 کیلومتر و شامل 20 ایستگاه عنوان کرد  و افزود این خط با توجه به وضعیت نقدینگی به 2 فاز تقسیم شده که فاز یک آن از میدان احسان تا نمازی بطول 10کیلومتردر مهرماه سال گذشته به بهره برداری رسیده و در حال حاضر به شهروندان ارائه خدمات می نماید. به گفته مهندس قهاری عملیات عمرانی در فاز2 خط یک از میدان نمازی تا میدان گلسرخ بطول 14.5 کیلومتر با سرعت و جدیت و در سه شیفت کاری در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در ساخت مترو اصلی ترین شاخص، فرایند ریل گذاری است افزود: ریل گذاری پیش نیاز اجرای برق بالاسری وانتقال توان به ایستگاههاست و در این راستا فاز 2 به چهار قطعه تقسیم شده که قطعه اول از میدان نمازی تا ولی عصر بطول 9 کیلومتر، قطعه دوم از میدان ولی عصر تا جانبازان بطول 9.5 کیلومتر، قطعه سوم از جانبازان تا دپو بطول 8.5 کیلومتر و خود دپو که محل اورهال نمودن واگن ها می باشد.

مجری خط یک با اشاره به برخی مشکلات پیش روی اجرای این پروژه بزرگ گفت: یکی از مشکلات پروژه موضوع دسترسی هاست چرا که در کل مسیر14.5 کیلومتری فاز 2 تنها 2 دسترسی، یکی در محل ایستگاه ولی عصر و دیگری درمحل ایستگاه گلسرخ وجود دارد که در نتیجه این فواصل زیاد، در برخی ایستگاهها میکسر های حمل بتن می بایست مسیر 2هزار و 200متری را با دنده عقب جهت دسترسی به نقطه ریل گذاری با دشواری طی می کردند.

مهندس قهاری با اشاره به بحران ترافیک شهری به ویژه در محور خیابان زند، میدان ولی عصرو میدان امام حسین(ع) افزود:  بخش عمده ای از مراحل حمل بتن به ایستگاهها و داخل تونل ها با توجه به اوج ترافیک روز، باید در شب انجام می شد و به همین علت فعالیت کارگران در سه شیفت کاری خصوصا در شب با جدیت انجام شد. وی با اشاره مجدد به فعالیت سه شیفته در مسیر فاز 2، خاطر نشان کرد تنها در تیرماه گذشته 2هزار و 300متر بتن ریزی و ریل گذاری انجام شد که در نوع خود یک رکورد به شمار می رود. وی همچنین به عملیات بتن ریزی وریل گذاری به طول 270 متر از ایستگاه نمازی به سمت ایستگاه میدان امام حسین (ع) تنها در مدت 72ساعت اشاره و آن را رکوردی جدید در کشور عنوان کرد.

مهندس قهاری در پایان اظهار داشت: هر چند برنامه زمانبدی ما برای تکمیل ریل گذاری 18 ماه پیش بینی شده اما با توجه به بکارگیری 2 پیمانکار قوی، انتظار می رود این بخش از پروژه تا 6 ماه آینده خاتمه یافته و پرونده ریل گذاری از میدان نمازی تا میدان گلسرخ در یک بازه زمانی 10 ماهه و تا پایان 1394 به اتمام برسد. ما در مدت این 10 ماه 85 هزار متر مربع بتن ریزی انجام دادیم که در نوبه خود یک رکورد بسیار عالی قلمداد می شود.

خط یک متروی شیراز از برنامه زمانبندی خود پیشی گرفته است – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=5697

QR: خط یک متروی شیراز از برنامه زمانبندی خود پیشی گرفته است