تاکید فرمانده سپاه فجر فارس بر جهش فنی و تامین منابع مالی پروژه خط ۲ مترو

در بازدید سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس و هیات همراه به اتفاق سیداحسان اصنافی شهردار شیراز و مدیران شهری از ایستگاه‌های در حال ساخت امام حسین(ع) در عمق ۳۰ متری سطح زمین، استقلال در عمق ۲۴ متری سطح زمین، امیرکبیر و قهرمانان داشتند، در جریان جزئیات آخرین وضعیت این ایستگاه‌ها و مباحث فنی قرار گرفتند.

سردار بوعلی با تقدیر از شهرداری شیراز و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به دلیل جهش چشمگیر پروژه در بحث فنی  بیان کرد: با توانمندی بالا و اصول فنی قرارگاه شاهد هیچ‌گونه تبعات منفی نبوده‌ایم و شهرداری شیراز در تأمین منابع، پروژه را در برخی مقاطع از رکود نجات داده است و پروژه سرعت گرفته و فرمانده خاتم‌الانبیا(ص) نیز با هدف کارگشایی، بخشی از منابع قرارگاه را به میدان آورده تا فرصت برای تأمین منابع شهرداری فراهم شود و این قابل‌تقدیر است.

سردار بوعلی اظهار امیدواری کرد: با تامین به موقع منابع  این خط در زمان معین در ۲۲ بهمن سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سید احسان اصنافی شهردار شیراز نیز در این بازدید با تصریح بر تأثیرگذاری پروژه خط ۲ مترو شیراز و اهمیت تامین منابع مالی بیان کرد: با تلاش مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) این پروژه در ۱۰ ماه گذشته سرعت خوبی گرفته که به زمان بهره‌برداری نزدیک می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌‌ریزی و هدف‌گذاری برای مسافرگیری از ایستگاه قهرمانان در میانرود تا ایستگاه تقاطعی امام حسین(ع) در خط یک ریلی است، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند تردد سریع و ایمنی را به‌وسیله خطوط ریلی به طول ۹ کیلومتر در مسیر شمالی جنوبی و ۲۴/۷ کیلومتر در مسیر شرقی غربی داشته باشند.

شهردار شیراز تصریح کرد: امسال با تلاش صورت گرفته، ایستگاه‌های امام حسین(ع)، امیرکبیر و قهرمانان را به بهره‌برداری می‌رسانیم و چهار ایستگاه استقلال، عدالت، رحمت و دولت در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

اصنافی در بخش پایانی سخنان خود به منابع مالی تأمین این پروژه بزرگ شهری اشاره و بیان کرد: در جذب اوراق مشارکت مالی، کلان‌شهر شیراز بعد از تهران، رکورددار آن در بین کلان‌شهرهاست و توانستیم بودجه مناسب جذب کنیم.

بنابراین گزارش، خط ۲ قطار شهری شیراز به طول تقریبی ۱۵ کیلومتر و ۱۳ ایستگاه در دو فاز در دستور کار قرار دارد که فاز یک از ایستگاه میدان شکوفه در شهرک میانرود تا ایستگاه میدان امام حسین(ع) است.

گفتنی است، ضریب نفوذ ۶۰ درصدی مترو با اتصال خط دو (جنوبی-شمالی) به خط یک (شرقی-غربی) کلان‌شهر شیراز است و تونل‌های احداث‌شده ایستگاه امام حسین(ع) در محدوده خیابان انقلاب اسلامی جزو عریض‌ترین تونل‌های احداث‌شده کشور به عرض ۲۷ متر است.

قابل‌ذکر است؛ ایستگاه میدان امام حسین(ع) محل تقاطع خطوط یک و ۲ و عمیق‌ترین نقطه ایستگاهی خط ۲ قطار شهری شیراز به عمق ۳۰ متر است که اجرای عملیات بخش‌های مهندسی سی‌ویل و عمرانی، دیجیتال، سیگنالینگ، مکانیک و تولید ریل خط ۲ مترو با توان متخصصان توانمند ایرانی در دستور کار قرارگرفته است.

تاکید فرمانده سپاه فجر فارس بر جهش فنی و تامین منابع مالی پروژه خط ۲ مترو – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=23868

QR: تاکید فرمانده سپاه فجر فارس بر جهش فنی و تامین منابع مالی پروژه خط ۲ مترو