افتتاح فاز دو خط یک مترو شیراز با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیرکشور

فاز دو خط یک مترو به طول 10.5 کیلومتر با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیرمحترم کشور و مسئولان استانی و شهری حدفاصل میدان ا... تا چهار راه زند مورد بهره برداری قرار گرفت. با بهره برداری از این فاز، خط یک متروی شیراز عملا به ایستگاه آخر خود رسید.

با افتتاح این خط 24.5 کیلومتری، شرق و غرب شیراز به هم متصل شده و یکی از ترافیکی ترين محورهای کلانشهر شیراز تحت پوشش حمل و نقل ریلی قرار گرفت که امکان جابه جايي بیش از 10 هزار مسافر در ساعت در كلانشهر شيراز را فراهم کرده است.

مدیر عامل قطار شهری شیراز در آئین بهره برداری از 10.5 کیلومتر فاز دو خط یک متروی شیراز گفت:

با بهره برداری از 10.5 کیلومتر فاز دوم؛ خط یک قطار شهری شیراز به ایستگاه آخر در میدان ا... رسید.

فاز اول خط یک متروی شیراز به طول 11 کیلومتر، در مهرماه 1393 و با حضور معاون اول ریاست جمهوری دکتر جهانگیری حد فاصل ميدان احسان در غرب شيراز تا ميدان نمازي افتتاح شد. سپس 3 کیلومتر مسیر ترافیکی میدان نمازی تا چهارراه زند، در فروردین ماه سال جاری با افتتاح ایستگاه زندیه رسما به بهره برداری رسید تاطول مسیر برخوردار از خدمات ریلی درون شهری به 14 کیلومتر برسد.

مهندس حاجی زمانی در ادامه افزود ما با حضور مقام عالی وزارت کشور و مسئولین شهری و استانی شاهد بهره برداری از 10.5 کیلومتر باقی مانده این خط 24.5 کیلومتری هستیم که ایستگاه زندیه را به ایستگاه شهید آیت ا... دستغیب واقع در میدان ا... و فرودگاه بین المللی شهید آیت اله دستغیب متصل می کند.

مهندس حاجی زمانی در پایان افزود با تأمین اعتبار مورد لزوم، ایستگاه های باقیمانده خط یک نیز تا پایان سال جاری یکی پس از دیگری افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید و تنها ایستگاه بازار وکیل است که انشاالله در بهار سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح فاز دو خط یک مترو شیراز با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیرکشور – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=10723

QR: افتتاح فاز دو خط یک مترو شیراز با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیرکشور