اصنافی: بنای خود را بر این گذاشته که رویداد‌های مترویی را مستمر رصد کنیم.

سید احسان اصنافی در آیین آغاز عملیات سازه ایستگاه آزادی و پایان حفاری مکانیزه تونل‌های فاز یک خط ۲ مترو شیراز که همزمان با میلاد امام رضا (ع) و با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد، به پایان عملیات حفاری مکانیزه تونل‌های فاز یک خط ٢ متروی این کلانشهر اشاره و از زحمات شبانه‌روزی مجموعه قطار شهری و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) به‌عنوان پیمانکار پروژه تقدیر کرد.

او گفت: بنای خود را بر این گذاشته که رویداد‌های مترویی را مستمر رصد کنیم، پس از رونمایی ایستگاه قهرمانان و آغاز تست گرم خط ۲ به طول ۵ کیلومتر در بهمن‌ماه سال گذشته، سایر ایستگاه‌های فاز یک خط دو از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده‌اند.

شهردار شیراز گفت: از آن بازه زمانی تاکنون، سازه ایستگاه دولت تکمیل و روکش آسفالت در خیان عادل‌آباد انجام شد و مسیری که سال‌ها مسدود بود، باز شد، در ایستگاه‌های رحمت و استقلال نیز با تغییرات خوبی مواجه شدیم.

اصنافی گفت: با افتتاح سه ایستگاه قهرمانان، امیرکبیر و امام حسین (ع) تا پایان امسال، بتوانیم ایستگاه استقلال را با فاصله دوماهه به این ایستگاه‌ها نزدیک کنیم.

او گفت: عملیات حفاری طبقه زیرین ایستگاه امام حسین (ع) که ایستگاه تبادلی خط ۲ محسوب می‌شود نیز رو به اتمام است و سازه آن در دستور کار قرار دارد.

به گفته مدیر ارشد شهری شیراز، از نظر ریالی رقمی بالغ‌بر ٣٠٠ میلیارد تومان از ٢٥ بهمن‌ماه سال گذشته تا امروز ٢١ خردادماه در فاز نخست خط ۲ مترو شیراز هزینه شده است.

شهردار شیراز گفت: عملیات حفاری تونل غربی خط ۲ مترو، که در قبل از ایستگاه امام حسین (ع) متوقف‌شده بود با همت مجموعه قطار شهری، انجام شد و امروز با ورود دستگاه تی‌بی‌ام به ایستگاه آزادی، عملیات حفاری قطعه اول خط دو پایان یافت.

او گفت: برای ایستگاه آزادی نیز به دلیل موقعیت قرارگیری در محدوده پارک آزادی، تمهیدات خاصی اندیشیده شده که کمترین آسیب به فضای سبز برسد و همچنین تلاش شده تا کمترین تأسیسات و اتاق‌های خدماتی در راستای کاهش خطرات محیطی به‌کاربرده شود.

به گفته شهردار شیراز، ادامه مسیر خط ۲ از ایستگاه آزادی تا کلبه مصوب شده، اما با توجه به بافت‌های جمعیتی در قسمت شرقی شیراز، گزینه‌هایی، چون ایستگاه تقاطع فضیلت-ابونصر و ایستگاه تقاطع سرداران -ابونصر در دست بررسی مشاور قرار دارد.

اصنافی گفت: به‌زودی شاهد آغاز فاز ۲ از ضلع شرقی به سمت ایستگاه آزادی باشیم.

اصنافی: بنای خود را بر این گذاشته که رویداد‌های مترویی را مستمر رصد کنیم. – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=23580

QR: اصنافی: بنای خود را بر این گذاشته که رویداد‌های مترویی را مستمر رصد کنیم.