مهندس مرادی : میدان امام حسین (ع) از پیچیده ترین و سخت ترین ایستگاهها در عمق بیش از ۳۰ متر و در مجاورت آبهای زیر زمینی است

مهندس حسن مرادی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز  در بازدید امام جمعه شیراز، شهردار، رییس و اعضای شورای شهر از ایستگاه میدان امام حسین (ع) گفت: این مجموعه ایستگاه شامل شش دروازه، دو کراس آور و خط ارتباطی بین خطوط یک و دو است که بیش از ۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد.

مهندس مرادی با بیان اینکه برآورد هزینه عملیات اجرایی این ایستگاه بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان است، افزود: تا امروز حدود ۸۰ میلیارد تومان در این ایستگاه هزینه شده و پیش بینی می شود که طی دو سال آینده با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر این ایستگاه به بهره برداری کامل برسد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم در دهه فجر امسال بخشی از ایستگاه که مربوط به خط یک است و یک دروازه ظلع شمال غربی میدان در مجاورت استانداری همراه با کراس آور مربوط به خط یک به بهره داری برسد .


رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه عملیات عمرانی ایستگاه قطار شهری میدان امام حسین (ع) از پیچیده ترین و سخت ترین ایستگاه های قطار شهری در عمق بیش از ۳۰ متر و در مجاورت آبهای زیر زمینی است، گفت: قرارگیری این ایستگاه در مرکز شهر، ضرورت سهولت تردد خودرو ها و نیز به حداقل رساندن مزاحمت ترافیکی برای شهروندان پیچیدگی عملیات عمرانی این ایستگاه را دو چندان کرده است.
ایستگاه قطارشهری میدان امام حسین (ع) با حدود ۳۰ هزار متر مربع زیر بنا یک ایستگاه تبادلی و محل تلاقی خط یک و خط دو قطارشهری شیراز محسوب می شود. این ایستگاه با  ۳۰ متر عمق یکی از عمیق ترین ایستگاههای متروی شیراز است که در ۳ طبقه و به صورت سکو جزیره ای احداث شده و دارای ۶ مسیر ورودی و خروجی است.

مهندس مرادی : میدان امام حسین (ع) از پیچیده ترین و سخت ترین ایستگاهها در عمق بیش از ۳۰ متر و در مجاورت آبهای زیر زمینی است – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=13742

QR: مهندس مرادی : میدان امام حسین (ع) از پیچیده ترین و سخت ترین ایستگاهها در عمق بیش از ۳۰ متر و در مجاورت آبهای زیر زمینی است