مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور:اختصاص ١٢ هزار میلیارد تومان برای توسعه قطارشهری کشور

اختصاص ١٢ هزار میلیارد تومان برای توسعه قطارشهری کشور

مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در حاشیه تست گرم فاز اول خط دو قطار شهری شیراز و افتتاح همزمان چندین پروژه شهری گفت: در سال آینده از محل اوراق مشارکت، ١٢ هزار میلیارد تومان برای توسعه قطارشهری در کشور در نظر گرفته شده است که سهم قابل توجهی به شیراز تعلق می گیرد.

او افزود: در سال ١۴٠١ تخصیص خوبی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر شیراز بویژه اتوبوس خواهیم داشت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز با بیان اینکه در سه سال گذشته با بحران های مختلف و سختی از سیل تا کرونا را در کشور تجربه کردیم، اظهار کرد: علیرغم همه این بحران‌ها و مشکلات و با وجود همه تهدیدها و تحریم ها، روند اجرایی پروژه های کشور نه تنها متوقف نشد بلکه این روند نیز کند هم نشده است و تحقق این مهم حاصل تلاش همه دست اندرکاران است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به افتتاح بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ پروژه با اعتبار بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در دهه فجر گفت: افتتاح این حجم از پروژه اتفاق کمی نیست.

وی با اشاره به بازسازی بیش از ۱۶۰ هزار منزل مسکونی، زیرسازی جاده ها و بازسازی تاسیسات شهری که بر اثر سیل در سال ۹۸ تخریب شده بود، افزود: به برکت انقلاب و دعای خیر خانواده های شهدا و ایثارگران، قطار پر سرعت پروژه های عمرانی در کشور کند هم نشده است و شاهد این جریان ارزشمند در تمام شهرهای کشورمان نیز هستیم.

وی گفت: مسله بی اعتمادی شهروندان با مسوولین، یکی از مشکلاتی است که در برخی از شهرها با آن روبرو هستیم و این موضوع جای نگرانی دارد اما در شیراز با این مشکل روبرو نیستیم و مردم حاصل تلاش مدیریت شهری را می بینند که این موضوع نشان دهنده اعتماد و اتحاد بین مردم و مسوولین در شهر شیراز است..

جمالی نژاد در ادامه به ظرفیت گردشگری شیراز و استان فارس اشاره کرد و گفت: امیدواریم که با وجود مدیران انقلابی بتوانیم بسیاری از اقدامات گذشته از جمله موضوع مثلث طلایی شیراز، اصفهان و یزد را دنبال نماییم.

معاون وزیر کشور با اشاره به وجود اتحاد و همدلی بین مسوولین شهری و استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در شیراز، افزود: پیشرفت خوب و افتتاح این میزان پروژه در شهر شیراز اتفاق مبارکی است که توسط شهرداری شیراز به اتفاق همدلی مسوولین رخ داده است که البته جای تقدیر دارد.

مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور:اختصاص ١٢ هزار میلیارد تومان برای توسعه قطارشهری کشور – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=22892

QR: مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور:اختصاص ١٢ هزار میلیارد تومان برای توسعه قطارشهری کشور