فاز یک قطارشهری امسال به بهره برداری می رسد

سرپرست معاونت بهره برداری سازمان قطارشهری شیراز:
فاز یک قطارشهری امسال به بهره برداری می رسد

مهندس حسن مرادی، از افتتاح فاز یک قطارشهری شیراز به طول ۵/۱۰ کیلومتر تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان قطارشهری شیراز و حومه، سرپرست معاونت بهره برداری بیان داشت:  درصورت تأمین اعتبارات لازم بخشهای مختلف درحال تکمیل هستند تا بتوانیم فاز اول خط یک را که ۵/۱۰ کیلومتر از مسیر ۵/۲۴ کیلومتری را شامل می شود، به بهره برداری برسانیم.

سرپرست معاونت بهره برداری مترو افزود: در بخش بهره برداری درحال تأمین نیرو هستیم که از طریق دانشگاه شیراز، آزمون برگزار شده است و نیروهای متخصص و نیمه متخصص را برای فعالیت دراین راستا جذب خواهیم کرد. مهندس مرادی ادامه داد: در طول مسیر ۵/۱۰ کیلومتری فاز یک، هشت ایستگاه (احسان، شریعتی، میرزای شیرازی، شاهد، قصردشت، استاندارد، شهید آوینی و نمازی) را خواهیم داشت که از میان این ایستگاهها، سه ایستگاه احسان، شریعتی و قصردشت به لحاظ کار ساختمانی قابلیت بهره برداری را دارند و بقیه ایستگاهها تا پایان شهریور ماه۹۱ به این حد از پیشرفت خواهند رسید. این مدیر قطارشهری همچنین از استقرار یک توقفگاه در انتهای خط یک (میدان احسان) خبر داد و افزود: این توقفگاه نیز محل نگهداری قطارها در زمان بهره برداری فاز اول است که تعمیر، سرویس و نگهداری قطارها در آن محل انجام می شود. همچنین در بخش روسازی خط یک (ریل گذاری)، از ایستگاه احسان تا ایستگاه استاندارد (چهارراه شهید مطهری- قصردشت) ریل گذاری شده است و پیشرفت بیشتر از ۹۰ درصد می باشد و برای ریل گذاری ایستگاههای حدفاصل استاندارد تا نمازی نیز قراردادی منعقد شده که تا پایان آذرماه جاری ریل گذاری به پایان می رسد.

سرپرست معاونت بهره برداری قطارشهری شیراز دراین رهگذر با اشاره به تجهیزات خط یک بیان داشت: در بخش سیستم های انتقال توان (انتقال برق از شبکه به ایستگاهها و خط) تجهیزات موردنیاز خریداری شده و درحال نصب و اجراست، بگونه ای که دراین بخش بیش از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم. در بخش سیستم های کنترل نیز خریدها انجام شده و مراحل اجرا شروع شده است. وی همچنین از انعقاد قرارداد جهت اجرای سیستم های تهویه ایستگاهها جهت زمان بهره برداری نیز خبر داد. مهندس مرادی افزود: آسانسور و پله برقی های ایستگاههای فاز یک در حال نصب و راه اندازی است و تا پایان شهریور ماه جاری به پایان خواهد رسید. وی ادامه داد: ساختمان کنترل مرکزی قطارشهری شیراز نیز با مساحت بیش از هشت هزار مترمربع با ۹۰درصد پیشرفت درحال تکمیل است. سرپرست معاونت بهره برداری مترو شیراز گفت: خریداری واگن ها را مهمترین بخش باقیمانده عنوان کرد و گفت: تأمین واگن که از مهمترین قسمت ها جهت بهره برداری از فاز یک است از سه طریق درحال پیگیری است که شامل قرارداد با شرکت ایرانی ایریکو، پیگیری قرارداد با یک شرکت چینی از طریق وزارت کشور و همچنین تهیه یک سری واگن از اروپا جهت راه اندازی اولیه است. وی افزود: شرکت چینی قرار است درصورت تأمین اعتبارات مربوطه تا پایان امسال تعداد سه رام قطار شامل ۱۵ واگن را در اختیار ما قرار دهد که دراین صورت همه چیز مهیا می شود تا در ماههای پایانی سال جاری شاهد بهره برداری فاز نخست قطارشهری شیراز باشیم. این مدیر قطارشهری در پایان یادآور شد: پس از افتتاح فاز اول خط یک، کار ادامه تکمیل ایستگاههای بعدی این خط را تا ایستگاه (شهید دستغیب- میدان ا...) در شرق شیراز توسعه خواهیم داد.

فاز یک قطارشهری امسال به بهره برداری می رسد – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=2349

QR: فاز یک قطارشهری امسال به بهره برداری می رسد