شهردار شیراز در آیین بهره برداری از فاز یک ایستگاه امام حسین(ع) خواستار فروش اوراق مشارکت برای تکمیل خط ۲ متروی شیراز شد

شهردار شیراز در آیین بهره برداری از فاز یک ایستگاه امام حسین(ع) اعلام کرد: درصورتیکه امکان انتشار اوراق مشارکت برای خط دو قطار شهری فراهم شود، طی سه سال آینده این پروژه به بهره برداری می رسد.

مهندس اسکندرپور در این آیین که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور، آیت االه دژکام امام جمعه شیراز، مهندس رحیمی استاندار فارس، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، گفت:  اجرای خط یک قطار شهری شیراز به طول ۲۴/۵ کیلومتر بیش از ۱۷ سال طول کشید و طولانی شدن پروژه های عمرانی خصوصا زیرساختی یک نقص محسوب می شود.

وی با اشاره به لزوم تسریع در عملیات اجرایی پروژه های شهری اضافه کرد: از سال ۹۲ و در دولت تدبیر و امید به کلانشهرها اجازه داده شد برای قطار شهری اوراق مشارکت منتشر و عرضه کنند. سالهای گذشته نیز اجازه انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهرداری شیراز داده و از این فرصت برای تکمیل خط یک و بهره برداری از آن استفاده شده است.
شهردار شیراز خطاب به معاون اول رییس جمهور خواستار امکان استفاده از اوراق مشارکت در سال ۹۸ برای تسریع در عملیات اجرایی خط ۲ قطار شهری شیراز شد و افزود: امکان انتشار ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی شیراز صادر شد اما تاکنون بانک مرکزی اجازه انتشار را صادر نکرده است.
مهندس اسکندرپور ضمن اشاره به شرایط اقتصادی کشور تاکید کرد: طبق پیش بینی ها سال آینده، سالی سخت برای شهرداری های کلانشهرهای کشور خواهد بود و عبور از این شرایط در سایه همراهی و همدلی مجموعه مدیریت شهری و کلیه دستگاه های اجرایی ممکن خواهد بود.
وی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خطاب به گروه ها و جناح های مختلف سیاسی گفت: اکنون زمان مجادله های بی حاصل نیست و با توجه به فشارهای سخت بیرونی بر کشور، باید از خط کشی های مجازی و فشارهای درونی غیرمنصفانه، با هدف تسریع در توسعه و تعالی کشور، پرهیز کرد چون آن چیزی که امروز مردم به آن نیاز دارند امید است و ایجاد امید وظیفه همه ما است.
براساس این گزارش، طی سفر دکتر اسحاق جهانگیری به شیراز سه پروژه بزرگ شهری شامل تقاطع سه سطحی شهدای کشن، تقاطع شهدای جوادیه و فاز یک ایستگاه امام حسین(ع) به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح و به بهره برداری رسید.

فاز یک ایستگاه امام حسین(ع) با حدود ۳۰هزار متر مربع زیر بنا و ۹۱ میلیارد تومان هزینه اجرا و تملک یک ایستگاه تبادلی و محل تلاقی خط یک و خط دو قطارشهری شیراز محسوب می شود. این ایستگاه با  ۳۰متر عمق یکی از عمیق ترین ایستگاههای متروی شیراز است که در ۳ طبقه و به صورت سکو جزیره ای احداث شده و دارای ۶ مسیر ورودی و خروجی است. بر اساس برنامه ریزی ها مقرر شده بود فاز یک ایستگاه امام حسین(ع) در هفته دولت سال ۹۸ به بهره برداری برسد اما با توجه به موقعیت مهم این ایستگاه و قرارگیری آن در یکی از میادین مرکزی شیراز (میدان ستاد)، عملیات عمرانی این پروژه سرعت گرفت و به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید. عملیات عمرانی ایستگاه مترو امام حسین(ع) به عنوان محور متصل کننده خط یک و دو متروی شیراز و در مجاورت آبهای زیر زمینی سخت و پیچیده بود و با بهره‌برداری از این ایستگاه تردد مسافر و ترافیک در محور‌ کریمخان زند و انقلاب کاهش می یابد.

شهردار شیراز در آیین بهره برداری از فاز یک ایستگاه امام حسین(ع) خواستار فروش اوراق مشارکت برای تکمیل خط ۲ متروی شیراز شد – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=13895

QR: شهردار شیراز در آیین بهره برداری از  فاز یک ایستگاه امام حسین(ع) خواستار فروش اوراق مشارکت برای تکمیل خط ۲ متروی شیراز شد