سازمان قطار شهری شیراز میزبان مدیران روابط عمومی استان

در راستای معرفی هرچه بهتر پروژه بزرگ قطار شهری شیراز و به همت انجمن روابط عمومی استان فارس، سازمان قطار شهری شیراز و حومه در بازدیدی نیم روزه میزبان جمعی از مدیران روابط عمومی ادارات استان بود.

برگزاری کارگروه " هویت بصری درسازمان ها " توسط روزبه قنبری بخش اول این برنامه بود که  با استقبال مدیران روابط عمومی های استان روبرو شد.

مهندس حاجی زمانی مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز ضمن تشریح مواضع کلی سازمان قطار شهری در ساماندهی حمل و نقل درون شهری، روابط عمومی را چشم های یک مجموعه مدیریتی معرفی کرد و اظهار داشت : انعکاس زحمات یک مجموعه مدیریتی که در تفکر خدمات رسانی به عموم مردم است از ظرافت وپیچیدگی های خاصی برخوردار است که وظیفه معرفی و شناساندن آن به جامعه تنها از عهده یک روابط عمومی توانمند برساخته است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز برنامه ریزی حضور مدیران روابط عمومی ادارات شاخص فارس در این پروژه عظیم شهری و آشنائی آنان با پیچیدگی ها و حساسیت های خاص آن را از سوی انجمن روابط عمومی استان در خور تحسین برشمرد.

در ادامه این بازدید مدیران روابط عمومی استان پس از آشنایی با بخش های مختلف فنی از جمله مرکز کنترل و فرمان مرکزی و  پست های برق، تهویه و دفع دود و .... مسیر 10.5 کیلومتری حد فاصل میدان نمازی تا میدان احسان را با مترو طی کردند.

بازدید از عملکرد دستگاههای حفار TBM در محل دپوی میانرود همراه با توضیحات فنی و کارشناسی مهندس محسنی مجری خط 2 متروی شیراز بخش پایانی این رویداد بود که با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبرو گشت.

مسعود عطایی نژاد رییس انجمن روابط عمومی های فارس و مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس دراین بازدید ضمن اشاره به افزایش روز افزون جمعیت شیراز و افزایش سفرهای درون شهری و در نهایت معضل ترافیک شهری گفت ایجاد یک ناوگان بزرگ و کارآمد حمل ونقل درون شهری برای کلانشهر شیراز یک ضرورت بود که به لطف الهی این اتفاق با راه اندازی مترو در فازیک خط یک  تحقق یافت. وی افزود  با مقایسه وضعیت مترو در بازدیدی که در سال 1388 از محور بلوار مدرس داشته ام با وضعیت کنونی در خواهیم یافت کار بزرگ و بسیار مهمی انجام شده است که جای تقدیر و خداقوت دارد.

مهدی شیراوژن مدیر روابط عمومی اداره کل حمل ونقل وپایانه های استان مترو را یکی از جنبه های مرتبط با توسعه پایدار در کشور های مختلف جهان برشمرده و افزود مترو یکی از مولفه های توسعه پایدار در جامعه است که خوشبختانه در کلانشهر شیراز مورد توجه قرار گرفته است و با استفاده از این شیوه حمل ونقل می توان ارتباط مناسبی را با مسافران درون شهری برقرار کرد. به گفته وی شایسته شیراز است که از این خدمات به عنوان سومین شهر کشور برخوردار باشد .

روزیطلب مسوول روابط عمومی شهرداری منطقه 2 شیراز هدف اصلی مترو را کاهش آلودگی هوا در شیراز و  تسهیل کننده ترافیک و کاهش اتلاف زمان در ترافیک برشمرد. وی ابراز امیدواری کرد با فرهنگ سازی بیشتر شاهد حذف خودروهای تک سرنشین در شیراز باشیم .*

کمپانی مدیر روابط عمومی اداره کل استاندارد استان فارس نیز می گوید : باید به تمام دست اندر کاران ساخت وبهره برداری مترو خدا قوت گفت .

محدث مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس با مهم توصیف کردن ساخت مترو از ابتدا تا کنون گفت: ساختار فرهنگی ، هنری ، بهداشتی ، ترافیکی ، اقتصادی وسیاسی هر شهر نیازمند داشتن یک نقشه علمی از پیش تهیه شده است . شیراز از گذشته در فضای فرهنگی هنری غنی بوده است ویک سیستم علمی فرهنگی برایش تعریف شده است اما فعالیت های عمرانی وخدماتی در گستره شیراز با سختی و کندی همراه است چرا که پیش شرط های توسعه دراین رهگذر برایش تعریف نشده وکار دراین حوزه را سخت کرده است. ساخت مترو در چنین شرایط سختی در حال انجام و درخور تحسین است. در چنین  شرایطی کار زیبایی انجام شده حتی در مقایسه با متروی تهران می توان گفت کار بزرگ و متفاوتی انجام شده است. امروز هم تنها دغدغه ما این است که مردم خودروهای تک سرنشین خود را در منزل بگذارند و از مترو استفاده کنند. این کار هم فرهنگ سازی می خواهد . جای امیدواری است که مترو در عین انجام یک کار عمرانی وخدماتی عظیم کار بزرگ فرهنگی نیز کرده است و آن کنار هم نشاندن مردم است. قطار شهری شیراز توانسته است مردم را کنار هم بنشاند واین کار بزرگی است. به گفته وی ساخت چنین مجموعه ای زیر زمین دستاورد بزرگ متخصصان ما می باشد و باید تبلیغات بیشتری پیرامون آن صورت بگیرد تا بهره برداری مردم از مترو افزایش داشته باشد و بار ترافیک خصوصا در محور نمازی به احسان کاهش یابد.

Image_17

روزبه قنبری مدرس این دوره آموزشی نیز با مهم توصیف کردن مترو به عنوان ابزار توسعه در کلانشهر شیراز گفت : اگر بخواهیم در نظر بگیریم مبنای توسعه چیست ؟ توسعه در ابعاد گستره خود مبانی عمرانی ، زیر ساختی و حمل ونقل آسان را در برمی گیرد .بدیهی است وقتی دریک شهر با مترو به عنوان ابزار توسعه یافته ونوین حمل ونقل روبرو می شویم در خواهیم یافت که توسعه در حال اتفاق است وچشم انداز های آن را مورد توجه قرار داده ایم.

Image_34-1

حمید رضا شعبانی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان فارس پس از بازدید از خطوط مترو وخط 2 در حال ساخت گفت : اصلا تصور نمی کردم کار با این حجم گسترده انجام شده باشد . اما به لطف الهی کار خوبی انجام شده است وجای تعریف دارد . وقتی در گذشته دیده می شد مردم چقدر ابراز نارضایتی می کنند اما ثمره آن صبر شهد موفقیت امروز است  که به وضوح شاهد آن هستیم وخط یک مترو با این عظمت در یک شهر زیر زمینی احداث شده است، ما هم به نوبه خودمان سعی خواهیم کرد با فرهنگ سازی در بین دانش آموزان استفاده از مترو را دردستور کاری خود قرار بدهیم وشاهد کاهش حجم سریس مدارس وتراکم ترافیک ازاین بابت در ساعات تعریف شده باشیم.

تدین مدیر روابط عمومی اداره کل بیناید مسکن استان فارس با مد نظر قرار دادن استحکام ایستگاههای مترو در شیراز خاطر نشان کرد : وضعیت بسیار عالی حاکم است ایستگاههای به لحاظ زیبایی واستحکام در سطح عالی قرار دارند وسهم مترو درتسهیل ترافیک نیزدر آینده بی نظیر خواهد بود .

Image_42-1

محمد خانی مدیر روابط عمومی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علم وفناوری دراین باره گفت : مترو در بعد ترافیکی موثر است اما برطرف کننده ترافیک نیست. مترو یک چاره موثر در تسهیل ترافیک خواهد بود و باید در امر اطلاع رسانی آن برای مردن توجه بیشتری شود . جمعیت شهری در حال افزایش است و ترافیک به عنوان یک ابزار بازدارنده توسعه درحال گسترش می باشد که مترو می تواند نقش بازدارنده دراین خصوص داشته باشد .

محسن نامداری مدیر روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان فارس در بازدید از خطوط مترو وایستگاه در حال ساخت میانرود در خط 2 گفت : خیلی سریع و بدون دردسر از ایستگاه نمازی به ایستگاه احسان رسیدیم و بار ترافیک شهری اصلا احساس نشد . امیدواریم این توسعه شامل سایر خطوط مترو در مناطق شهری شیراز بشود و مردم از استفاده خودرو تک سرنشین خودداری کنند .

Image_41-1

محمد علی خدا همتی کارشناس روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس گفت : در بازدید از ایستگاه در حال ساخت میانرود انسان به این باور دست می یابد که کار بزرگ و تخصصی در حال انجام است و باب تمام انتقادات را می بندد .

علیرضا کامی شیرازی مدیر روابط عمومی خانه کارگر استان فارس دراین رابطه می گوید : مترو حاصل فعالیت مقدرانه وبی ادعای کارگران داخلی است که با تلاش شبانه روز خود در تونل های عمیق وفیزیک مربوطه هنر نمایی کردند و خواستن و توانستن را معنا نمودند. مترو یک شاهکار بزرک متخصصان داخلی است .

محمد مهدی سمیع زاده مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس نیز در بازدید از خطوط متروی شیراز گفت : مترو از نگاه فنی مهندسی یک کار بزرگ است. بازدید از ایستگاههای مترو از نمازی تا احسان و ایستگاه در حال ساخت میانرود عظمت کار را گوش زد می کند . خصوصا در میانرود با توجه به گودبرداری، سختی کار و مشکلات پیش رو، سرعت عملیات  کاملا ملموس است .

سید محمد حسن مصباح مدیر روابط عمومی شهرداری اردکان می گوید : شناختی از مترو نداشتم اما با این بازدید متوجه کار بزرگی شدم که انجام شده است وباقی پروژه نیز در حال احداث است . ساخت مترو با مشکلات خاصی توام است وامیدوارم با تجربه های خط یک ، خط دوم سریع تر ساخته شود .

Image_39

بلوکیان مدیر روابط عمومی شرکت بین المللی نمایشگاههای فارس دراین بازدید ضمن ابراز خوشوقتی از بازدید انجام گرفته وآشنایی با ابعاد مختلف مترو گفت : برای اولین بار بود که از نزدیک با مترو شیراز آشنا شدم البته در تهران از خدمات مترو استفاده کرده بودم اما متروی شیراز از زیبایی و نشاط بیشتری در حوزه حمل ونقل برخوردار است وباید به دست اندر کاران آن تبریک گفت . هر چند مترو 100درصد ترافیک را از بین نمی برد اما تسهیل کننده ان خواهد بود . تصور کنید حجم مسافران مترو اگر برای استفاده به سطح خیابان ها باز گردند چه اتفاقی خواهد افتاد .

Image_16-1

سید محمد پساوند مدیر روابط عمومی بیمه سلامت استان فارس نیز دراین باره گفت : نگاه از بیرون به مترو با نگاه از داخل وتلاش های انجام شده بسیار متفاوت است .تا زمانیکه خود انسان وارد مترو نشور نمی تواند بگوید چه اتفاق مهمی افتاده است . ساخت مترو هزینه های بسیاری را متوجه خود نموده است و امیدواریم سایر پروژهای عمرانی و خدماتی نیز در استان و شهر شیراز با همبن پشت کار انجام شود. مترو در کاهش خطر های سفر درون شهری بسیارموثر است ودر آلودگی هوا وکاهش میزان مصرف سوخت تاثیرات خاص خود را می گذارد .

سازمان قطار شهری شیراز میزبان مدیران روابط عمومی استان – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=5872

QR: سازمان قطار شهری شیراز میزبان مدیران روابط عمومی استان