رونمایی از اولين واگن های قطار شهری شیراز با حضور مقامات ارشد استان

همزمان با 20 اسفندماه و ورود اولين محموله واگن هاي قطار شهري شيراز به دروازه ورودي سومين حرم اهل بيت (ع) طي مراسمي و با حضور مقامات ارشد استان و كلانشهر شيرازو نيز خانواده بزرگ كاركنان سازمان قطار شهري شيراز و حومه  از 5 واگن رام اول قطارها  رونمائي شد.

25861 IMG10073164اسدالله حاجی زمانی مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز در مراسم رونمایی از واگن های قطار شهری شیراز اظهار داشت: راه اندازی فاز يك خط یک قطار شهری شیراز نیازمند  20 واگن است كه امروز شاهد رونمائي از 5 واگن آن بوده و مابقي نيز انشاالله با تامین اعتبارات لازم در ماههاي آينده از بندر عباس حمل و به شيراز منتقل خواهد شد. بدين ترتيب فاز نخست خط یک قطار شهری شيراز در آینده نزدیک وپس ازانجام مراحل نهایی تست های سرد و گرم و با حضور کارشناسان شرکت سازنده واگن ها به بهره برداري خواهد رسيد و مردم شريف شيراز از خدمات ارزشمند اين سيستم حمل و نقل درون شهري بهره مند خواهند گرديد. مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز اعتبار مورد نياز برای خرید هر واگن را حدود 3 میلیارد تومان ( معاول 900هزار یورو) عنوان كرد.

www.matboatfars IMG10073369

به گفته وی برای سرعت بخشیدن به بهره برداری از فاز یک تمامی اقدامات از جمله ریل گذاری وتامین برق بالا سری و نصب سیستم های اعلام و اطفاء حریق ودفع دود انجام و پست های برق مربوطه مراحل کامل تست خود را پشت سرگذاشته و به محض ورود ساير واگنها و انجام تست هاي سرد و گرم انشاالله در ماههاي آتي شاهد بهره برداري از فاز يك خط يك متروي شيراز خواهيم بود.

مهندس علیرضا پاک‌فطرت شهردار شیراز نيز درمراسم رونمایی از واگن‌های قطار شهری شیراز گفت: فاز یک قطار شهری در حالی به بهره برداری خواهد رسید

 که کشورمان در اوج تحریم‌ها قرارداشت.وی ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ نزدیک شاهد ساخت و واگذاری واگن‌های ایرانی به خطوط متروی سراسر کشور باشیم .

n2650423-3782415

شهردار شیراز، مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز را یکی از بسیجیان وجانبازان حقیقی و عمل کننده به فرامین مقام معظم رهبری به‌ویژه در اقتصاد مقاومتی برشمرده و افزودند اگر امروز بعد از تهران و مشهد موفق شدیم سومین كلانشهری باشیم که از نعمت قطار شهری بهره خواهیم برد، این موفقیت را مرهون  تعامل گسترده شورا و شهرداری و همکاری ساير بخش ها خصوصا استانداری و پلیس می دانیم.

مهندس رضائيان معاون عمرانی استانداری فارس نيز در اين مراسم عنوان كرد بهره برداری از فاز نخست قطار شهری شیراز کام مردم را شیرین خواهد کرد.

IMG_5715

وی با اشاره به هزینه های بالای ساخت وبهره برداری از قطار شهری افزود: هزینه بسیار سنگینی با مشارکت دولت وشهرداری به منظور ساخت خطوط مترو در کلانشهرها پرداخت می شود و اين امر بهره‌ برداري بهینه از مترو را بيش از پيش حساس مي كند و انشاالله متخصصان سازمان قطار شهري شيراز آمادگی خواهند داشت این مهم را در آينده نزديك به نحو مطلوب عملیاتی كنند.

مهندس طالبان نايب رئيس شوراي اسلامي شهر شيراز نيز در مراسم رونمایی از واگن‌های قطار شهری شیراز با تأکید بر ضرورت بازنگری در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک این کلانشهر، اظهار داشت: ورود 5 واگن مورد نیاز قطار شهری شیراز یکی از گام های بلند واساسی مسوولین این سازمان در تعامل با استانداری فارس ، شهرداری وشورای شهر بوده است .

IMG_5736

وی افزود: با ورود اين 5 واگن بهره برداری از فاز یک خط یک در آینده نزدیک امکان پذیر خواهد بود وشیراز به عنوان سومین كلانشهر كشور  از نعمت خدمات ناوگان حمل و نقل ريلي درون شهري برخوردار خواهد شد .نايب رئيس شورای اسلامي شهر شیراز در ادامه خاطر نشان کرد : بسیاری از معضلات ترافیک شهر با ارتقای فرهنگ ترافیک قابل حل است و در اين راستا یکی از وظایف مهم مسئولان در شورای ترافیک توجه به آموزش شهروندی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا مرادي مشاور استاندار فارس و امام جمعه موقت شيراز نيز در پايان اين مراسم برخورداري شيراز، سومين حرم اهل بيت (ع) از سومين سيستم حمل و نقل ريلي درون شهري كشور را به فال نيك گرفته و اظهار اميدواري كردند به بركت وجود آقا احمد ابن موسي (ع) شاه چراغ، شاهد موفقيت در اجراي اين پروژ بزرگ در آينده نزديك باشيم.

IMG_5742

در ادامه اين مراسم و با حضور مردم و مسئولين شهر شيراز از اولين رام واگن هاي متروئي شيراز پرده برداري شده و واگن ها  با سلام و صلوات از زير دروازه قرآن نمادين عبور داده شدند تا به بركت قرآن و با دستان توانمند نيروهاي متخصص سازمان قطار شهري شيراز بر روي ريل قرار گيرند.

IMG_5802 IMG_5809

IMG10073340 IMG10073243

رونمایی از اولين واگن های قطار شهری شیراز با حضور مقامات ارشد استان – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=3585

QR: رونمایی از اولین واگن های قطار شهری شیراز با حضور مقامات ارشد استان