تلاش برای بهره‌برداری زودتر از موعد از دو ابر پروژه خط ۲ مترو و بزرگراه سردار شهید سلیمانی

شهردار شیراز مطرح کرد؛

تلاش برای بهره‌برداری زودتر از موعد از دو ابرپروژه خط ۲ مترو و بزرگراه سردار شهید سلیمانی

شهردار شیراز گفت: دو ابر پروژه‌ پروژه خط ۲ مترو و بزرگراه سردار شهید سلیمانی پروژه‌های تأثیرگذار شهر هست که سرعت اجرایی آن افزایش قابل‌توجهی داشته و برای مردم نیز ملموس است و تلاش بر این است که با کاهش زمان اجرا بتوانیم آن را زودتر از موعد مقرر به مردم برسانیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، سید احسان اصنافی طی بازدید از روند عملیات عمرانی پروژه تعریض پل سلمان فارسی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهرداری شیراز و سیاست‌گذاری‌های انجام‌گرفته شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم در نیمه دوم سال گذشته تلاش‌ها بر ساماندهی حوزه عمرانی در پروژه‌های کلان و خرد پروژه صورت پذیرفت.
وی با اشاره به رصد و ورود مشاورین به تعدادی از پروژه‌ها که مشکلات فنی و مجوزهای صادره داشتند، افزود: به‌عنوان‌مثال طرح تقاطع جام جم که محل اتصال بزرگراه سردار شهید سلیمانی و بلوار جمهوری بود اصلاح شد و اصلاحاتی نیز در دوربرگردان نیایش و تقاطع محور بلوار سردار شهید استوار و حدود ۱۵ پروژه کلان‌شهری انجام گرفت و تقریباً از بهمن‌ماه این پروژه‌ها سرعت خاص خود را گرفت.
شهردار شیراز با بیان اینکه دو پروژه خط ۲ مترو و بزرگراه سردار شهید سلیمانی دو اَبَر پروژه شهر هستند و برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های خوبی در حوزه اجرایی و تأمین مالی بر آن صورت گرفته است، تصریح کرد: در مورد بزرگراه سردار شهید سلیمانی عملاً عملیات اجرایی آن از دو حوزه فعال به ۱۲ حوزه افزایش پیداکرده و دو تونل عملیات قالب‌گیری و بتن آن تمام‌شده و عملیات حفاری دو قطعه آخر تونل‌های مسیر نیز از فروردین شروع‌شده است.
اصنافی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد خط ۲ مترو و بازدیدهایی که به همراه مدیران قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و رییس شورای اسلامی شهر و سازمان حمل‌ونقل ریلی از آن داشته‌اند، گفت: پیشرفت‌های خیلی خوبی در پروژه داریم و امیدواریم که بتوانیم به‌عنوان هدیه‌ای برای مردم تا پایان سال بخش‌هایی از خط ۲ را افتتاح کنیم.
وی با بیان اینکه حدود هشت ماه کاهش زمان اجرا با درایت مجموعه قطار شهری و قرارگاه تنظیم‌شده است، گفت: این دو، اَبَر پروژه‌های تأثیرگذار شهر هست که سرعت اجرایی آن افزایش قابل‌توجهی داشته و برای مردم نیز ملموس است و تلاش بر این است که با کاهش زمانِ اجرا بتوانیم آن را زودتر از موعد مقرر به مردم برسانیم.
مدیر ارشد شهری شیراز ادامه داد: در مورد پروژه‌های عمرانی مناطق نظیر پیاده‌روسازی‌ها و پروژه‌هایی مثل بوستان‌ها هم برنامه‌ریزی صورت پذیرفته که بر مبنای درآمدی که از عوارض خواهیم داشت، درصدی تنظیم خواهیم کرد و بودجه‌ها را تخصیص خواهیم داد و در ماه‌های آتی با تحقق درآمدهای عوارضی شهرداری، سرعت آن‌ها را افزایش دهیم.
اصنافی به اجرای پروژه‌های عمرانی در دو طرف پل پیرنیا مانند تقاطع میدان ولیعصر (عج)، پل کابلی ولیعصر (عج) و راه‌های دسترسی کنارگذرهایی که ایجادشده، اشاره کرد و گفت: گلوگاه این محور پل قدیم پیرنیا است و با تعریضی که صورت می‌پذیرد از هر طرف حدود ۱۱ متر عرض مناسب جهت عبور ترافیک ایجاد خواهد شد و مطابق برنامه‌ریزی و مطالعاتی که داشتیم بخشی از گره ترافیکی این مجموعه و این محوطه برطرف خواهد شد.
تلاش برای بهره‌برداری زودتر از موعد از دو ابر پروژه خط ۲ مترو و بزرگراه سردار شهید سلیمانی – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=23435

QR: تلاش برای بهره‌برداری زودتر از موعد از دو ابر پروژه خط ۲ مترو و بزرگراه سردار شهید سلیمانی