برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بومی سازی دانش بنیان در مترو شیراز

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بومی سازی دانش بنیان در سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه برگزاری نمایشگاه بومی سازی محصولات دانش بنیان در سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز، گفت: این نمایشگاه، محصولات مختلف مکانیکی، الکترونیکی و نرم افزاری را شامل می شود که برای حمایت از محصولات دانش بنیان در سال های اخیر استفاده شده است.
«مهدی نصیری» با اشاره به اینکه ۵۲ محصول در این نمایشگاه یا برای اولین بار توسط مترو شیراز استفاده شده و یا قبلا توسط ادارات دیگر مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: این محصولات علاوه بر اشتغالزایی نخبگان کشور به خصوص نخبگان شیرازی، جلوگیری از خروج ارز را نیز به دنبال داشته است.
وی محصولات ستاره دار در این نمایشگاه را دستاوردی افتخار آمیز دانست و اضافه کرد: محصولات ستاره دار برای اولین بار توسط سازمان قطار شهری پیشنهاد شده که بسیاری از آنها را شرکت‌های دانش‌بنیان شیرازی تولید کرده و ساخته است.
نصیری، اضافه کرد: در حاشیه این نمایشگاه، نمایندگان شرکت های پردیس دانش بنیان و پارک علم و فناوری شیراز نیز حضور دارند و برخی از محصولات آنها نیز به نمایش گذاشته شده است.
عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز، ادامه داد: با وجود راه اندازی مرکز نوآوری شهرداری شیراز می توان مشکلات مقررات قانونی تعریف پروژه های نوآورانه و فناورانه که توسط شرکت های دانش بنیان تولید می‌شوند را به حداقل رساند؛ چرا که اگر خروجی عملیاتی نباشد توسط مدیران مورد استقبال قرار نمی گیرد.
نصیری نسبت به تعاملات مرکز نوآوری شهرداری و ارتباط با معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت های دانش بنیان و برطرف شدن ضعف ها و موانع موجود ابراز امیدواری کرد و گفت: مترو شیراز در این زمینه پیشرفت قابل توجهی داشته است و دیگر مدیران شهرداری شیراز نیز باید پروژه های فناورانه و نوآوری مورد نیاز را به شرکت‌ های دانش‌بنیان داخلی به خصوص شرکت‌ های مستقر در شیراز ارائه کنند تا شکوفایی و پیشرفت جامعه نخبگان را شاهد باشیم.

یکی از دستاوردهای خوب این نمایشگاه علاوه بر نمایش حمایت‌ها از شرکت های دانش بنیان برای بومی‌سازی محصولات مورد نیاز سازمان قطارشهری ، ارائه نیازهای جدیدی است که تاکنون نمونه بومی ایجاد نشده و سازمان قطارشهری علاقه‌مند است از بومی سازی آنها حمایت کند و شرکت‌های دانش‌بنیان با مراجعه به این نمونه محصولات خارجی میتوانند توان خود را برای بومی‌سازی و استفاده از حمایت سازمان قطار شهری بعنوان یک مشتری بالقوه استفاده کنند.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بومی سازی دانش بنیان در مترو شیراز – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=24117

QR: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بومی سازی دانش بنیان در مترو شیراز