تجدید میثاق کارکنان سازمان قطار شهری شیراز با شهداء
۱۳۹۵/۰۱/۱۹دیدار با آیت اله سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری
۱۳۹۵/۰۱/۱۹
همزمان با شروع سال کاری جدید اعضای کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در جمع اصحاب رسانه از روند پیشرفت فاز ۲ خط یک متروی شیراز بازدید کردند.
اسدالله حاجیزمانی مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز و حومه از بهره برداری فاز ۲ خط یک مترو تا پایان سال ۹۵ و بهره مندی اهالی بلوار مدرس از خدمات قطار شهری خبر داد

مهندس حاجیزمانی در جریان بازدید اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از فاز ۲ پروژه قطار شهری اظهار داشت: بهرهبرداری از میدان احسان تا نمازی به طول ۱۱ کیلومتر از سال ۹۳ شروع شد و ۱۴ کیلومتر فاز دوم خط یک از میدان نمازی تا میدان الله تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید تا مردم منطقه جنوب شهر به ویژه در بلوار مدرس که در زمان احداث متحمل زحمات بسیار شدند بتوانند از مزایای مترو بهرهمند شوند.

مهندس حاجیزمانی ضمن اشاره به موقعیت حساس و استراتژیک ایستگاه میدان امام حسین(ع) به عنوان اصلیترین ایستگاهها خط یک که برای اتصال و ادامه مسیر به بلوار مدرس باید از آن عبور کرد خاطرنشان ساخت: ایستگاه امام حسین(ع) یک ایستگاه تقاطعی است که ایستگاه خط دو در زیر ایستگاه خط یک احداث میشودکه با «کراس اور» قبل از ایستگاهها، بر رویهم سه پروژه سنگین را تشکیل میدهند که در کنار وجود مباحث معارضان و سنگینی سازه، حجم عظیمی از کار را پیش روی ما نهاده که بهرهبرداری از آن در سال ۹۵ و حتی سال آینده غیرممکن به نظر می رسد. در این راستا و به منظوربهره برداری از ایستگاههای آماده فاز ۲ خط یک و نیز اتصال آن به فاز یک، برنامه ریزی به گونه ای صورت گرفته که در مرحله نخست امکان عبور از این ایستگاه فراهم گردد. چرا که تنها در صورت انجام مراحل ریل گذاری و نصب پست های برق و سیستم برق بالاسری در این ایستگاه تقاطعی، امکان اتصال فاز اول و دوم خط یک متروی شیراز میسر خواهد بود.
مهندس حاجی زمانی در پایان به افتتاح قریب الوقوع ایستگاه شهید آوینی به عنوان آخرین ایستگاه از ۸ ایستگاه فاز یک خط یک متروی شیراز در ماههای آینده خبر داد.

مهندس نقیب زاده رئیس کمیسون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز پروژه قطار شهری را بزرگترین پروژه عمرانی حال حاضر شهر شیراز برشمرد و افزود فازهای یک خط یک این پروژه در حال ارائه خدمات به شهروندان شیراز بوده و بهرهبرداری از فاز۲ آن نیز تا پایان سال جاری برنامهریزیشده که با جدیت توسط شورای شهر پیگیری میشود.
این عضو شورای شهر در ادامه خاطرنشان کرد: سهم اعتبارات دولتی این پروژه در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان و برای سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که مقررشده بهصورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا کند.
رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای شهر شیراز بیان کرد: سازمان قطار شهری با حمایتهای معاونت عمرانی استانداری به سمتی میرود که فاز دو خط یک تا پایان امسال به بهرهبرداری برسد و طعم شیرین سفر با مترو در مسیر شرقی-غربی برای شهروندان شیراز فراهم شود.
