ایستگاه شهید مطهری متروی شیراز به بهره برداری رسید

همزمان با جشن های سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ایستگاه شهید مطهری متروی شیراز با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به بهره برداری رسید.

مهندس اسداله حاجی زمانی در این آیین افتتاح ایستگاه شهید مطهری را دارای 8 هزار متر مربع زیر بنا و2 طبقه سکو و یک طبقه تراز زیر سکو با سازه بتنی معرفی کرد که دارای 3 دروازه ورودی بوده و ظرفیت پذیرش 2 هزار نفر مسافر را دارا می باشد.IMG_1639205B800x6005D

وی ضمن تشریح 6 خط پیش بینی شده برای کلانشهر شیراز، پیشرفت 70 درصدی فاز 2 خط 1 به طول 14 کیلومتر را امیدوار کننده توصیف کرده و با اشاره به تاثیرات زیست محیطی و اقتصادی مترو ابراز امیدواری کرد که فاز دوم خط 1 تا پایان سال 95 به بهره برداری رسیده و شهروندان جنوب شرق شیراز نیز از مزایای این سیستم حمل و نقلی ایمن و پاک بهره مند شوند.

مدیر عامل سازمان قطار شهری افزود: در حال حاضر تمامی تمرکز اعتباری بر تکمیل و بهره برداری از فاز 2 معطوف شده و به محض بهره برداری کامل از خط 1 تمامی اعتبارات بر روی خط 2 متروی شیراز متمرکز خواهد شد. وی با اشاره به اینکه استفاده از تجربیات فاز 1 متخصصین داخلی را چالاک تر کرده است، افزود: فاز دوم خط 1 و خط 2 متروی شیراز با سرعت و دقت هرچه تمام تر انجام خواهد شد تا کمترین مزاحمت و محدودیت ترافیکی برای شهروندان شیراز ایجاد گردد.

IMG_1457205B800x6005D

گفتنی است در آئین افتتاح ایستگاه شهید مطهری شیراز، لوح زرین افتتاحیه توسط دکتر نوبخت معاون اول ریاست جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رونمائی شد.

ایستگاه شهید مطهری متروی شیراز به بهره برداری رسید – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=6537

QR: ایستگاه شهید مطهری متروی شیراز به بهره برداری رسید