اجرای خط دوم قطار شهری شیراز، یکی از نمود‌های بارز توان فنی و تخصصی مهندسان و متخصصان ایرانی است

امیر یقطین  در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه خط دوم قطار شهری شیراز، گفت: هم اکنون اقدامات عمرانی در ایستگاه‌های مختلف و طول مسیر خط ۲ مترو با سرعت ادامه دارد.
او گفت: عمیق‌ترین نقطه ایستگاهی در خط ۲ قطار شهری شیراز، در میدان امام حسین (ع) واقع شده است که این ایستگاه، محل تقاطع خطوط یک و ۲ قطار شهری شیراز محسوب می‌شود.
یقطین با یادآوری اینکه، عملیات سویل خط ۲ در میدان امام حسین (ع)، بدون تاثیر بر روند بهره‌برداری خط یک، تداوم دارد، گفت: عمق ایستگاه امام حسین (ع) در محل سکوی مسافرگیری خط یک ۱۲ متر و در سکوی مسافرگیری خط ۲، حدود ۳۰ متر است.
مدیرعامل قطارشهری شیراز گفت: علاوه بر موضوع ترافیک موجود، عرض کم خیابان مشیرفاطمی و وجود ساختمان‌های مسکونی و تجاری و اداری متعدد و عمدتا سازه‌های قدیمی، از مسائل مهم و تاثیرگذار بر روند اجرای پروژه بوده است.
یقطین گفت: اجرای خط دوم قطار شهری شیراز، یکی از نمود‌های بارز توان فنی و تخصصی مهندسان و متخصصان ایرانی است و تونل‌های احداث شده در خط ۲ قطار شهری در محدوده خیابان مشیرفاطمی، عریض‌ترین تونل‌ها در کشور محسوب می‌شود.
مدیرعامل قطار شهری شیراز همچنین از برپایی نمایشگاهی از محصولات بازمهندسی و بومی شده طی هفته آینده در این سازمان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، ۴۵ محصول خارجی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی و بازمهندسی شده است به نمایش گذاشته می‌شود.
اجرای خط دوم قطار شهری شیراز، یکی از نمود‌های بارز توان فنی و تخصصی مهندسان و متخصصان ایرانی است – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=23727

QR: اجرای خط دوم قطار شهری شیراز، یکی از نمود‌های بارز توان فنی و تخصصی مهندسان و متخصصان ایرانی است