آئین رونمائی و توزیع سری جدید متروکتاب با عنوان "کتابهائی برای به زیستن"

به مناسبت هفته ی بهزیستی و طی تفاهمی سه جانبه بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سازمان بهزیستی استان فارس و سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز، طرح توزیع «کتاب‌یک‌صفحه‌ای» با موضوعات مرتبط با بهزیستی آغاز شد.

در آیینی که به همین مناسبت در سالن کنفرانس سازمان و با حضور مدیران و نمایندگان سازمان‌های مختلف فعال در عرصه های فرهنگی برگزار شد مهندس مرادی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز ضمن تبریک هفته بهزیستی به خانواده بزرگ بهزیستی کشور به تشریح فعالیت‌های فرهنگی مترو پرداخت.

وی با اشاره به برخی مشکلات مبتلابه جامعه بیان کرد که ریشه این مشکلات در ضعف فرهنگی و آگاهی است. مرادی هزینه کرد در بخش فرهنگ و افزایش آگاهی را سرمایه گذاری برای استفاده بهتر از دیگر منابع دانست و اعلام کرد ما برای تعامل و همکاری فرهنگی با تمامی سازمان ها و دستگاه ها اعلام  آمادگی می کنیم.

مهندس مرادی ضمن تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی ابراز امیدواری کرد که طرح متروکتاب در سومین سال فعالیت خود به عنوان یک برند ملی همچنان با قدرت و موثر ادامه یابد. وی در پایان از سازمان ها و ادارات خدمت رسان دعوت کرد تا با مشارکت در طرح متروکتاب، ضمن اعتلای فرهنگ مطالعه به تبیین خدمات سازمانی خود بپردازند.

دکتر موسوی مدیر کل بهزیستی فارس ضمن تقدیر از سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دانش اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی را از ملزومات افراد جامعه برای زندگی بهتر بر شمرد و مهارت های زندگی را به چتری تشبیه کرد که از آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد نمود. وی آشنایی آحاد جامعه با خدمات گسترده این سازمان خدمت رسان را از جمله اهداف انتشار سری جدید «کتاب‌یک‌صفحه‌ای» برشمرد.

دکتر موسوی با بیان تداوم این حرکت با تبدیل «کتاب‌یک‌صفحه‌ای» به خط بریل و تصویر سازی و صوتی سازی آنها از مردم برای مطالعه و توسعه ی فرهنگ مطالعه دعوت به عمل آورد.

امید بخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز که طی سال های اخیر برای گسترش فرهنگ مطالعه و توسعه کتابخوانی می کوشد با بیان دیدگاه وزارت متبوع و مدیرکل این اداره مبنی بر ترویج کتاب به عنوان ناجی و حامی گروه های مختلف اجتماع، از طرح «کتاب‌یک‌صفحه‌ای» و «متروکتاب» به عنوان طرحی نوآورانه و موثر یاد کرد که از سوی سازمان های مختلف در سراسر کشور مورد استقبال واقع شده است. وی سختکوشی و پیگیری را از نیازهای فعالان حوزه فرهنگ بر شمرد و از همکاری  متروی شیراز در پیشبرد این هدف والا تقدیر کرد.

سید مهدی میرعظیمی طراح، ایده‌پرداز و نویسنده «کتاب‌یک‌صفحه‌ای» نیز به معرفی آثار جدید و طرح های نو که در ادامه طرح «کتاب‌یک‌صفحه‌ای» اجرا خواهند شد پرداخت. میرعظیمی به حرکت سازنده برخی از سازمان ها در راستای مسئولیت اجتماعی خود اشاره کرد و از نگارش داستان های جدید جهت فرهنگ سازی مالیاتی با حمایت اداره کل امور مالیاتی استان فارس، فرهنگ سازی مدیریت منابع و مصرف آب با حمایت شرکت آبفا شیراز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد رونمایی از این کتاب ها در قالب طرح «متروکتاب» باشیم.

این مراسم با توزیع سری جدید «کتاب‌یک‌صفحه‌ای» با حضور نمایندگانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بهزیستی، نهاد کتابخانه های عمومی استان، سازمان امور مالیاتی، و جمعی از فعالان فرهنگی در ایستگاههای شهید آوینی و نمازی در بین مسافران مترو به پایان رسید.

 

آئین رونمائی و توزیع سری جدید متروکتاب با عنوان “کتابهائی برای به زیستن” – سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز
لینک کوتاه مطلب : https://shirazmetro.ir/?p=14572

QR: آئین رونمائی و توزیع سری جدید متروکتاب با عنوان “کتابهائی برای به زیستن”