مهندس اسکندرپور در آیین پایان ساخت تونل فاز نخست خط دو مترو و شروع عملیات ریل گذاری این خط گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۷ به منظور احداث خط دو قطار شهری به شهرداری شیراز تعلق گرفت که طی سال گذشته با تزریق این اعتبار توانستیم رکورد حفاری تونل ها را بزنیم و امروز ساخت تونل فاز نخست خط دو مترو به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه برای سال ۹۸ نیز ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر اوراق مشارکت به خط دو اختصاص یافته بود، افزود: متاسفانه در آخرین لحظات تخصیص اوراق مشارکت، سهم شهرداریهای تهران و مشهد به صورت ویژه افزایش یافت و سهم شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز نصف شد. امیدوارم این اتفاق برای اوراق مشارکت سال جاری نیفتد و سهم شیراز به صورت کامل پرداخت شود.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: اگر ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ به شهرداری شیراز تعلق بگیرد، فاز نخست خط ٢ متروی شیراز از میانرود تا میدان امام حسین (ع) را با حداقل دو ایستگاه تا پایان امسال به بهره برداری می رسانیم که این امر نیازمند همراهی و حمایت مدیران استانی، نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه است.
مهندس اسکندرپور با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه خط دو قطار شهری به صورت روزانه کنترل می شود، افزود: آغاز عملیات ریل گذاری و اتمام ساخت تونل های فاز نخست خط دو متروی شیراز نشان دهنده عزم جدی شهرداری برای به پایان رساندن عملیات اجرایی این خط است.
مهندس اسکندرپور ضمن اشاره به اهمیت بالای احداث خط دو قطار شهری اضافه کرد: احداث این خط منجر به دسترسی شهروندان ساکن در شهرک های اطراف و مناطق جنوبی و کمتر برخوردار شیراز به حمل و نقل عمومی ارزان قیمت و ایمن می شود. البته ایجاد و بهرهبرداری از مترو برای شهرداری امری هزینه بر است چون علاوه بر هزینه بالای احداث مترو، شهرداری حدود ۴ برابر هزینه پرداختی شهروندان بابت کرایه، یارانه پرداخت می کند.
شهردار شیراز نوید داد: در هفتههای آتی عملیات اجرایی و حفاری خط ۳ مترو شیراز آغاز میشود و به موازات خط ۲، عملیات عمرانی این خط را انجام می دهیم.