مهندس حسن مرادی ریس سازمان حمل و نقل ریلی در حاشیه بازدید شهردار شیراز و اصحاب رسانه از خط ۲ قطار شهری گفت: هم اکنون عملیات حفاری در خط ۲ مترو بصورت دو شیفته است که در نظر داریم با سه شیفته کردن فعالیت در این خط علاوه بر افزایش سرعت پروژه، زمینه اشتغالزایی بیشتر جوانان را نیز فراهم کنیم.
مهندس مرادی افزود خط دو قطار شهری شیراز به طول ۱۵ کیلومتر از شهرک میانرود آغاز و تا کلبه سعدی ادامه دارد. حفاری این خط از شهرک میانرود تا ایستگاه آزادی واقع در میدان آزادی با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه TBM و از ایستگاه آزادی تا ایستگاه سعدی به دلیل جنس زمین به صورت سنتی انجام خواهد شد. به گفته وی تا کنون ۷ هزار و ۳۰۰ متر از خط دو از میانرود تا ایستگاه رحمت به صورت مکانیزه حفاری شده است.
وی خاطر نشان کرد ایستگاه میدان امام حسین (ع) محل تقاطع خط یک و دو قطار شهری شیراز است که در دهه فجر سال جاری ایستگاه خط یک آن مورد بهره برداری قرار گرفت. به گفته مهندس مرادی در حال حاضر هزینه هر متر حفاری مکانیزه تونل های قطار شهری مبلغی بالغ بر ۳۵ میلیون تومان است.