همزمان با نزدیک شدن به مراحل پایانی تست های سرد و گرم رام اول واگنهای متروئی شیراز، اصحاب رسانه راس ساعت ۱۰ صبح سه شنبه ۲۷ خردادماه ۱۳۹۳ سوار بر واگن های مترو طول ۱۰/۵ کیلومتری فاز یک خط یک از مبدا ایستگاه نمازی تا ایستگاه احسان را ظرف ۱۵ دقیقه طی کردند.
در جریان این سفر درون شهری مهندس حاجی زمانی مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز در جمع مدیران، سردبیران، خبرنگاران و عکاسان رسانه های گروهی به تشریح ابعاد مختلف بهره گیری از این نوع خدمت عمومی پرداخت و گفت : در حال حاضر یک رام شامل ۵ واگن مراحل پایانی تست های سرد و گرم را طی می کند و با ورود ۲ رام باقیمانده در گمرک بندرعباس تا پایان تیرماه و انجام تست های مورد نیاز، سازمان قطار شهری آماده مسافرگیری و ارائه خدمات به شهروندان فهیم شیرازخواهد بود.
مهندس حاجی زمانی اضافه کرد: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) سومین شهر کشور است که پس از تهران و مشهد قطار مترویی آن به حرکت در آمده است و انشاالله با آماده شدن سه رام دیگری که برای فاز یک پیش بینی گردیده راه اندازی و بهره برداری مسافری نیز شروع خواهد شد که در همین راستا شرکت مادرتخصصی حمل و نقل ریلی کشور برنامه ریزی لازم را برای راه اندازی رام قطار مترویی دیگری که در سایت شیراز می باشد معمول داشته که امیدواریم با پیگیری شرکت یاد شده، بزودی شاهد راه اندازی و حرکت ۵ واگن مترویی دیگر در شیراز باشیم.
وی تأمین اعتبار لازم برای ساخت، تجهیز و بهر برداری از خطوط مترو را یکی از مهمترین عوامل سرعت در ساخت مترو دانست و اظهار داشت: شیراز تنها شهری بود که در سال گذشته فروش اوراق به میزان ۱۲۰ میلیارد تومان را انجام داد و انشاء الله برای سال جاری نیز فروش ۱۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را در دستور کار قرار داده ایم که به دنبال تکمیل مجوزهای لازم برای فروش این اوراق می باشیم.