با توجه به آماده سازی ایستگاهها و اتمام مراحل ریل گذاری و روسازی مسیر ۱۴ کیلومتری فاز ۲ خط یک متروی شیراز، و امکان ارتباط بین ایستگاههای فاز یک و ۲ ، اصحاب رسانه شیراز به عنوان اولین مسافران این مسیر، از ایستگاه شهید دستغیب واقع در میدان الله سوار بر درزین تا ایستگاه نمازی شیراز سفر کردند. در این مسافرت ۳ ساعته خبرنگاران ضمن پیاده شدن در اکثر ایستگاههای مسیر، از بخش های مختلف سازه، معماری و تجهیزاتی ایستگاهها بازدید و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در این فاز قرار گرفتند.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز و حومه در این بازدید ضمن تشریح پیشرفت فیزیکی مسیر و ۱۲ ایستگاه آن، تحقق منابع اعتباری پیش بینی شده را جهت بهره برداری این مسیر ضروری برشمرد. وی افزود اکثریت ایستگاههای فاز دو خط یک در وضعیت مطلوبی بوده و بین ۷۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مراحل پایانی نما و نصب تجهیزات به سر می برند. وی همچنین تصریح کردکه برای انجام مسافرگیری در فازدوم خط یک متروی شیراز به حداقل چهار رام دیگر قطار نیاز داریم و قیمت این ۴ رام قطار حدود ۷۰ میلیارد تومان است که باید با همراهی و همدلی به دنبال راهکاری برای تامین اعتبار آن باشیم.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص افتتاح فاز ۲ تا پایان سال جاری با توجه به پیشرفت قابل توجه ایستگاهها، تأمین اعتبار برای خرید واگن های مورد نیاز و تکمیل موارد تجهیزاتی و سیویل را تنها راه برون رفت از این موضوع یاد کرده و افزود در صورت عدم تامین اعتبار لازم، تنها بهره برداری از مسیر ۳ کیلومتری حدفاصل ایستگاه نمازی تا ایستگاه زند میسر خواهد بود که البته به نوبه خود بار سنگینی را از دوش ترافیک این منطقه بر خواهد داشت و شهروندان عزیز شیراز که در اوج ترافیک بایستی مسیر سه کیلومتری میدان نمازی تا چهارراه زند را در حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه طی کنند با افتتاح این مسیر تنها در پنج دقیقه به مقصد خواهند رسید.
مهندس حاجی زمانی در ادامه به عملیات عمرانی ایستگاه تقاطعی امام حسین(ع) در عمق بیش از منفی ۳۰ متر در زیر میدان امام حسین (ع) اشاره و افزود سازه این ایستگاه در حال اجرا بوده و تا پایان سال جاری وضعیت ترافیکی این میدان و نیز ساعت گل معروف شیراز به حالت اولیه برخواهد گشت.